Crítica ‘La ermita’ (2023), terror espiritual a la nova pel·lícula de Carlota Pereda

Publicado el 18 de marzo de 2024, 11:11

Direcció: Carlota Pereda

Guió: Albert Bertran Bas, Carlota Pereda, Carmelo Viera

Actuacions: Belén Rueda, Maita Zaitegi, Laura Galán, Anastasia Russo, Loreto Mauleón, Jon Olivares, Josean Bengoetxea, Elena Irureta, Nagore Aranburu

Música: Pascal Gaigne

Fotografia: Rita Noriega

Gènere: Fantàstic, Terror, Drama

País: Espanya

Emma (Zaitegi) vol aprendre a comunicar-se amb l'esperit d'una nena que fa segles que està atrapada a l'ermita del seu poble. Intenta convèncer a la Carol (Rueda), una incrèdula i falsa mèdium, perquè li ensenyi a parlar amb fantasmes. La seva ajuda serà l'únic camí per continuar unida la seva mare malalta quan mori. Si la Carol no la protegeix, la vida de l'Emma correrà perill.

Fotogrames de La ermita. // Filmax

Carlota Pereda va retornar a Sitges després del gran èxit de Cerdita. Deixant enrere aquella prometedora mescla feminista entre el slasher i les històries de venjança, aquí narra un relat de terror espiritual amb personatges solitaris o abandonats que ocuparan els buits dels altres per així complementar-se.

Per molt que pogués pesar el llistó de Cerdita, La ermita es desmunta per si sola, en terra de ningú, sense arribar al terror quan es pretén ni a l’emoció quan el dramatisme feixuc es recarrega entre si. És la força carismàtica de les seves protagonistes, especialment la d’una roquera i antipàtica Belén Rueda, la que manté la diversió i entreteniment al llarg d’un metratge, si bé agradable, molt més proper a la banalitat.

Belén Rueda en un fotograma de La ermita. // Filmax

Añadir comentario

Comentarios

Todavía no hay comentarios