Crítica ‘La teoria universal’ (2023), aventura de científics romàntics amb ressons neo-noir | ‘Die Theorie von Allem’

Publicado el 13 de marzo de 2024, 11:25

Direcció: Timm Kröger

Guió: Roderick Warich, Timm Kröger

Actuacions: Jan Bülow, Olivia Ross, Hanns Zischler, Gottfried Breitfub, David Bennent, Philippe Graber, Imogen Kogge, Ladina von Frisching

Música: Diego Ramos Rodriguez

Fotografia: Roland Stuprich

Gènere: Romàntica, Drama, Intriga

País: Alemanya

Johannes Leinert (Bülow), junt amb el seu tutor de tesis doctoral, viatja a un congrés de física als Alps Suïssos, on un científic iranià revelarà una revolucionaria teoria de la mecànica quàntica. Quan els físics arriben a l’hotel, el convidat iranià no apareix enlloc.

Fotogrames de Die Theorie von Allem. // Majada Fiction

La nova pel·lícula de Timm Kröger es mostra com una entretinguda història d’aventures que segueix un jove tan entusiasta per la ciència i l’ètica d’aquesta com per l’amor. L’experiència com a director de fotografia del director alemany queda patent al llarg de tota l’obra; un blanc i negre que de forma constant juga amb els blancs dels paisatges nevats i els negres dels interiors i les ombres que els habiten per aportar uns ressons del neo-noir que li confereixen el to de thriller que manté la trama.

No obstant això, la intensitat i misteri del film es desinfla al llarg de les seves dues hores de metratge, convertint l’interès de l’entreteniment ofert en un més banal i intranscendent. La pel·lícula funciona molt millor que la gran majoria d’històries d’aventures actuals, però resulta decebedora en vista del talent direccional.

Fotogrames de Die Theorie von Allem. // Majada Fiction

Añadir comentario

Comentarios

Todavía no hay comentarios