Crítica ‘Best Wishes to All’ (2023), terror japonès que dialoga sobre la desestructuració familiar | ‘Mina ni Ko Are’

Publicado el 13 de marzo de 2024, 21:22

Direcció: Yûta Shimotsu

Guió: Rumi Tsunoda

Actuacions: Kotone Furukawa, Koya Matsudai

Fotografia: Ryuto Iwabuchi

Gènere: Terror

País: Japó

Una jove estudiant d’infermeria (Furukawa) visita els seus avis del camp. Tot comença de forma plaent, però, a poc a poc, el retrobament es converteix en estrany i incòmode. Hi ha alguna cosa a la casa dels seus avis. En descobrir el secret la seva vida es convertirà en un infern.

Fotograma de Best Wishes to All. // Kadowaka

El debut de Shimotsu, basat en el seu previ i aplaudit curtmetratge, resulta l’enorme impacte de les onades de terror japonès. Influenciat per aquestes, planteja un camí creixent d’una bogeria de la qual els seus protagonistes no podran escapar. Amb clares traces de M. Night Shyamalan, i reconeixent ell mateix en l’entrevista que li vam poder fer la seva admiració pel director indi, situa com a eix central desencadenant del terror la desestructuració de la jerarquia familiar.

Intencionadament, utilitza la hipertròfia de situacions surrealistament extremes per aportar un to còmicament incòmode que, al seu torn, permet destensar-ne la situació. Malgrat  les decisions artístiques i la forta premissa, aquesta resta molt més còmode en un projecte petit on no s’hagi de desenvolupar i no es perdi la tensió creada en un conjunt d’idees molt més properes a una mala broma.

Fotograma de Best Wishes to All. // Kadowaka

Añadir comentario

Comentarios

Todavía no hay comentarios